Konferencja zgromadziła przedstawicieli stron zaangażowanych w proces likwidacji szkód komunikacyjnych, rozmawiano na temat problemów i potrzeb branży motoryzacyjnej. Organizatorem konferencji była jednostka certyfikująca TÜV Rheinland Polska, która przedstawiła własne rozwiązania mogące wspomóc procesy likwidacji szkód komunikacyjnych.
Tematyka spotkania dotyczyła m.in. tematyki z jakimi problemami muszą radzić sobie rzeczoznawcy, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy leasingowe, osoby zarządzające flotą czy właściciele warsztatów samochodowych. Stwierdzono, że głównymi celami likwidacji szkód jest: jakości usługi oraz krótki czas likwidacji danej szkody.
Marek Nytko, ekspert TÜV Rheinland w wystąpieniu na temat rzeczoznawców samochodowych wywołał interesującą i konstruktywną dyskusję z słuchaczami, pojawiało się sporo pytań, uwag i spostrzeżeń. Duże emocje wzbudził także Janusz Ryttel z TÜV Akademia, który podawał liczne przykłady nieprawidłowych napraw powypadkowych. Mówił także o niedoskonałym systemie edukacji blacharzy samochodowych, który wymaga uzupełnienia o specjalistyczne szkolenia.
Na koniec eksperci TÜV Rheinland Polska zaproponowali rozwiązania, które mogą pomóc w usprawnieniu całego procesu likwidacyjnego, m.in. dzięki sieci uznanych rzeczoznawców, certyfikacji warsztatów blacharsko-lakierniczych, a także partnerskiej sieci napraw powypadkowych.
– Rynek napraw powypadkowych jest rynkiem bardzo trudnym, szybko rozwijająca się technologia napraw, rosnące wymagania klientów oraz dążenie ubezpieczycieli do minimalizacji kosztów powoduje konieczność ciągłego doskonalenia – mówił w trakcie swojego wystąpienia Mikołaj Rok, Koordynator ds. Usług Motoryzacyjnych TÜV Rheinland Polska.
Program certyfikacji warsztatów bazuje na autorskim, międzynarodowym standardzie, stworzonym przez TÜV Rheinland Group, który obejmuje między innymi takie kwestie jak zarządzanie warsztatem, organizację przebiegu dokumentów i pojazdów, sprzedaż usług i postępowanie z klientami, a także rodzaje urządzeń i technologie jakie powinny się w znaleźć we współczesnym warsztacie blacharsko-lakierniczym. Naprawa zlecana certyfikowanym warsztatom znacząco skraca czas likwidacji szkody, pozwalając jednocześnie na zachowanie wysokiego poziomu jakości naprawy i obsługi klienta.
Partnerami konferencji były firmy: PZU SA Biuro Likwidacji Szkód i Świadczeń, United Car Services, QS Sp. z o.o., Alphabet Polska Fleet Management Sp. z o.o. oraz Audatex. Patronat medialny nad konferencją objęły redakcje magazynu Flota oraz portalu Warsztatowiec.info.