W dniach 21 / 22 listopada 2017 w Krakowie miała konferencja „Bezpieczny Pojazd – Bezpieczny Pasażer”, która w całości poświęcona była bezpieczeństwu podróżujących autobusami, mikrobusami, tramwajami oraz przechodniów, rowerzystów i wszystkich innych uczestników ruchu, którzy mogą być narażeni na kolizję z takimi pojazdami.
Tematem wystąpienia Pana Marek Nytko był: „Pojazd po kolizji – jezdny! Ale czy bezpieczny dla wszystkich uczestników ruchu?”.
Podczas wystąpienia zwrócono uwagę, że rzetelna ocena sprawności pojazdu po szkodzie komunikacyjnej jest obowiązkiem diagnosty na stacji kontroli pojazdów. Niestety jednak często dochodzi do zaniedbań lub umyślnego dopuszczenia aut, których uszkodzenia struktury nośnej winny wykluczać dalsze ich użytkowanie. W przypadkach gdy sytuacja kolizyjna nie wymagała wezwania policji, a co za tym idzie skierowania pojazdu na badania techniczne, nie ma mowy o fachowej ocenie stanu technicznego auta. Uszkodzenia takie jak wgniecenie klapy czy uszkodzone zaczepy elementów nadwozia, przy następnej kolizji mogą być powodem znacznych
obrażeń ciała, bądź śmierci np. wyniku odcięcia drogi komunikacyjnej w palącym się pojeździe. Zaobserwowano częste przypadki jedynie napraw zewnętrznych pojazdu, bez jakiejkolwiek naprawy struktury nośnej nadwozia. Należy uświadamiać użytkowników pojazdów, iż struktura nośna po deformacji nie jest w stanie ponownie zaabsorbować takiej samej energii po raz kolejny. Dyskusja skupiła się na podkreśleniu kwestii montażu pasów do foteli, które nie były zaprojektowane aby przenosić siły bezwładności przypiętego do nich pasażera.