Udział Marka Nytko Managera działu Mobility w firmie TUV-SUD w pokazie prasowym dotyczącym projektu „Certyfikat Oponiarski”

Pokaz prasowy „Certyfikat Oponiarski – czy Twój serwis go ma?” odbył się 16 października na stacji diagnostycznej Instytutu Transportu Samochodowego.

W pokazie wzięli udział:

  • Włodzimierz Zientarski – dziennikarz motoryzacyjny;
  • Ryszard Marcinkowski – ekspert, trener serwisantów ogumienia;
  • Marek Nytko – manager sekcji Mobility TÜV SÜD Polska;
  • Piotr Sarnecki – dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego;
  • Marcin Ślęzak – dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego.

Podczas pokazu zaprezentowano cele i założenia projektu, omówiono również jak wygląda i na czym polega audyt w serwisie chcącym zdobyć certyfikat oponiarski.

Ponadto uczestnicy spotkania mieli możliwość zobaczyć pokaz prawidłowej wymiany opon, który poprowadził ambasador techniczny projektu „Certyfikat Oponiarski” – Ryszard Marcinkowski.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego wprowadza  system certyfikatów oponiarskich, by klienci mogli korzystać z wiarygodnego źródła informacji o jakości usług w serwisach. Audyt serwisów, które zgłoszą się po certyfikat, przeprowadzi renomowana firma badawcza i certyfikacyjna TÜV SÜD.

Marek Nytko – manager sekcji Mobility TÜV SÜD – w swojej prezentacji mówił o tym, jak wygląda proces certyfikacji. Certyfikat oponiarski to trzystopniowy audyt warsztatów oponiarskich w 3 segmentach – do wyboru przez serwis – osobowym, ciężarowym i maszyn rolniczych. Jest to jedyny certyfikat w Polsce, który powstał przy współpracy wszystkich najważniejszych producentów opon oraz sieci serwisowych i ekspertów z branży. Pozwoliło to stworzyć jednolite kryteria certyfikacji i procedury wymiany opon – takie same dla wszystkich, transparentne i rozsądne. Certyfikat oponiarski jest otwarty dla wszystkich serwisów zajmujących się oponami w Polsce – sieciowych, niezależnych czy nawet ASO. Kryteria certyfikacji dotyczą zarówno wyposażenia technicznego serwisu jak i wyszkolenia mechaników oraz poziomu obsługi klienta. Podkreślono, że z uwagi na duże zróżnicowanie jakości usług w serwisach zajmujących się oponami w Polsce w certyfikacie oponiarskim są 3 poziomy zaawansowania w obsłudze opon – dobry, bardzo dobry i wzorowy. W każdym z nich są kryteria główne (kluczowe dla prawidłowego wykonania obsługi) i kryteria warunkowe (które są ważne dla oceny ogólnej danego serwisu). Zaznaczono, że tylko od danego serwisu zależy, czy będzie po kolei rozwijał się i certyfikował na kolejne stopnie, czy od razu zacznie od średniego albo najwyższego poziomu.

 

nowa usługa!

zamów oględziny pojazdu
przed zakupem