Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wspólnie z TÜV SÜD przeprowadził TEST, który potwierdza, że różnica w głębokości bieżnika pomiędzy oponami na tej samej osi jest niebezpieczna i drastycznie zmniejsza przyczepność samochodu – zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Systemy bezpieczeństwa auta nie są wstanie tego zniwelować.
Różnica w bezpieczeństwie, zachowaniu samochodu, hamowaniu i przyczepności w przypadku innej głębokości bieżnika opon na tej samej osi jest ogromna. Zmniejsza się kontrola kierowcy nad samochodem i żadne zaawansowane systemy nie poradzą sobie z tym problemem. Pokazują to testy na torze, wykonane w sierpniu br.
Prezentujemy Raport z testu przeprowadzonego przez TÜV SÜD (kliknij poniżej):
Raport Eksperta TUV dotyczący wpływu różnicy głębokości bieżnika opon na nadsterowność pojazdu
Zachęcamy do obejrzenia 2 odcinka pt. „Wpływ opon o różnym bieżniku na jednej osi na zachowanie samochodu”
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie https://oponymajamoc.pl/